Firma Bridgestone, oficjalny dostawca ogumienia na potrzeby Mistrzostw Świata F1, ogłosiła dzisiaj listę mieszanek opon jakie dostarczy zespołom na ostatnie cztery wyścigi sezonu.
Po serii wakacyjnych wyścigów, na które japoński producent opon przywoził mieszanki bardzo zbliżone do siebie, filozofia różnicowania ogumienia powróciła w ostatniej części sezonu.Mieszanki bardziej różniące się twardością zostaną przywiezione na wyścigi o GP Japonii oraz GP Brazylii, podczas gdy w GP Singapuru i wieńczącym sezon, inauguracyjnym wyścigu w Abu Zabi kierowcy będą mieli ponownie dostępne dwie bardzo podobne opony.
Lista mieszanek na ostatnie cztery wyścigi sezonu
GP Singapuru: super-miękka – miękka,
GP Japonii: miękka – twarda,
GP Brazylii: super-miękka – średnia,
GP Abu Zabi: miękka - średnia
24.08.2009 13:31
0
mogli by napisać na jakiej podstawie wybierają komplety ogumienia - bo czasami to sądzę - że to jest za pomocą kostki do gry
24.08.2009 13:37
0
Załatwiają to po męsku, Na SIM SAM SUM, kamień papier nożyce
24.08.2009 14:23
0
Myślałem,że w Bridgestone sami twardziele pracują.Okazuje się,że panowie od opon są raczej mięczakami ;)
24.08.2009 14:49
0
Te opony to chyba wybierają na chybił trafił, albo takie, które mają w magazynach. Tak to jest jak nie ma konkurencji.
24.08.2009 15:08
0
na gp brazylii powinno być super miękka-miękka albo miękka-średnia.miało nie być przeskoku
24.08.2009 15:38
0
Ech te paskudne zielone paseczki, lepszy byłby biały w tym samym miejscu + białe kółko z boku, teraz jak słonko przygrzeje albo realizator pokazuje ujęcie trochę dalsze, to nie widać. Ale goście z Bridgestone i FOM uważają, że to manifestuje obecną "ekologiczność" F1. W ogóle to daliby twardsze kombinacje, mniej przyczepności to ciekawszy wyścig.
24.08.2009 15:51
0
myślę że resztka na magazynie determinuje wybór w czasie kryzysu....
24.08.2009 16:07
0
6.Iwan - Fakt, oznakowanie opon to porażka z wizualnego punktu widzenia (dostrzegalności oznakowania). Jeśli ta zieleń to takie manifestowanie ekologii to niech zrobią a'la amerykańskie auta z połowy XX wieku i walną cały bok opony na zielono, przynajmniej będzie widać:D a co do doboru opon to faktycznie wygląda to na zasadzie entliczek pentliczek. nie widzę żadnej prawidłowości w tym doborze.
24.08.2009 16:16
0
Aż się boję pomyśleć co by było gdyby firma Bridgestone miała wyłączność na produkcję gum w innej swrze życia ....No ale napewno nauczki przedmałżenskie by się cieszyły lepszą popularnością hehehe
24.08.2009 17:32
0
???
24.08.2009 18:06
0
Szkoda, że nie ma innych koncernów oponiarskich, ciekawiej byłoby. Oprócz Michelin'a był ktoś jeszcze w F1 ?
24.08.2009 18:42
0
ciekawe dlaczego tylko do gp japoni dali twardą mieszankę
24.08.2009 19:21
0
Dębica do F1!!!
24.08.2009 19:25
0
Według mnie dobur opon powiniein zależeć od warunków pogody.
24.08.2009 22:21
0
7. walerus >100% racja ,dodam jeszcze że doboru opon dokonał zaufany Magazynier
24.08.2009 22:31
0
mam nadzieję, iż nie Hiro Nagasuka....;-/
26.08.2009 11:02
0
Oby ich "myśl techniczna" okazała się dobra i nie będziemy mieli sytuacji z początku sezonu!
26.08.2009 11:02
0
Najlepiej zrobiliby, gdyby w następnym roku udostępnili wszystkie mieszanki. To byłoby najlepsze! :)
26.08.2009 22:32
0
28. Skoczek130: A kto w dobie kryzysu za nie zapłaci? Komplet takich opon to jednak drogie rzeczy. Równowartość dobrego samochodu drogowego... Bridgestone zwyczajnie się to nie opłaca. Bo niby po co, skoro osiągi opon nie mają znaczenia? W końcu mają monopol...
27.08.2009 16:00
0
@sivshy - masz rację, ale napisałem to tylko od strony sportowej, a nie ekonomicznej. Dlatego też monopol powinien byc przerwany! :|
16.04.2010 14:59
0
ten bolid ma fantastyczny wygląd
16.04.2010 19:02
0
ładniejsze jest Renault
16.04.2010 20:23
0
renault jest ładniejszy
16.04.2010 22:18
0
dla mnie i tak pod względem wyglądu Lotus jest najlepszy
17.04.2010 21:03
0
ciekawe ile straci po zmianie lusterek
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się